תפריט

עורך דין נדלן

עורך דין נדל"ן הוא פונקציה חשובה מאוד בכל עסקת נדל"ן. על פי רוב, אין צד לעסקת נדל"ן שאינו מגיע עם עורך דין נדל"ן המייצג אותו במסגרת תהליך ביצוע העסקה. עץ הנדל"ן מכיל ענפים רבים ומגוונים, חלקם דורשים התמחות נפרדת של עורך הדין, למרות שהם חלק מהתחום. מכיוון שאין אדם שלא מבצע לפחות עסקת נדל"ן אחת, הקשורה בבית המגורים שלו, וישנם רבים אחרים המשקיעים בנדל"ן, הנחשב לאפיק השקעה די יציב ומניב, כולם כולל כולם, צריכים עורכי דין מיומנים ומנוסים.

ערוצים רבים של אפיקי נדל"ן

תחום עריכת הדין בענף הנדל"ן כולל מגוון רחב ביותר של נושאים, חלקם בסיסיים ומתייחסים לכל הקשור בעסקאות רכש של נדל"ן מכל סוג שהוא וחלק אחר, הוא של עסקאות מורכבות יותר, הדורשות מעורך הדין ידע נוסף ומקיף, על מנת לטפל בהן.

  • ליקויי בנייה – אפשר לומר שזה המקרה המורכב ביותר שעל עורך דין נדל"ן לטפל בו. על פי רוב, מקרים של ליקויי בנייה מגיעים לפתחו של בית המשפט ובשל כך, עליכם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן, בעל ידע מקיף, ניסיון מוכח בטיפול בתביעות של ליקויי בנייה, ואחד המנוסה בייצוג לקוחות אל מות השופטים בבית המשפט.
  • תהליך קניית דירה – קניית דירה היא עסקה מלחיצה מכיוון שהיא כוללת עיסוק בסכומי כסף גדולים. אי לכך, דרוש עורך דין אחראי שיעבור על הסכם הרכש מול הקבלן ויוודא שהוא הוגן, ושומר גם על האינטרסים של הקונים. לעסקאות כאלה דרוש עורך דין מנוסה ונחוש מכיוון שחברות הבנייה הן חברות גדולות וקשוחות.
  • תהליך מכירת דירה – במידה ואתם עומדים לפני מכירת הדירה בה אתם גרים, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין נדל"ן. לפני הכל הוא ידאג לאינטרסים שלכם כמוכרי הדירה ומעבר לכך, ישנם אלמנטים מורכבים, הדורשים טיפול מקצועי ואחראי כגון: ביטול משכנתא, ביטול הערות אזהרה, רישום בטאבו, עריכת הסכם לחתימה ועוד.
  • פרויקט תמ"א 38 – תמ"א 38 הוא תהליך מורכב הנמשך זמן רב, עורך דין נדל"ן, יהיה במידה רבה זה שיקבע את רמת השקט הנפשי שלכם מרגע החתימה על הפרויקט, ועד הרגע בו תסתיים הבנייה, לאחר שנתיים עד שלוש שנים לאחר החתימה. עורך דין נדל"ן יגן על זכויות הדיירים בפרויקט מול היזם, ובאותה המידה, מול הרשויות השונות.
  • רכישת דירה מכונס נכסים – תפקיד מיוחד, אחראי באופן יוצא דופן וחשוב, יש לעורך דין נדל"ן, בכל הקשור לרכישת דירה מכונס נכסים. רכישת דירה מכונס נכסים טומנת בתוכה מוקש אחד גדול, שרק עורך דין מנוסה ואחראי, ידע לשמור עליכם מפניו. עסקאות כאלה מתבטלות לעיתים, ממש ברגע האחרון, עקב ביקוש גדול במיוחד לדירות מהסוג המוצע, דבר שמעלה את מחיר הנכס וגורם לבית המשפט לפסול את מכירתו.

חוזי שכירות

חוזה שכירות הוא הסכם משפטי לכל דבר ועניין, הוא מסדיר את מערכת היחסים בין שני צדדים האחד, בעל הנכס והשני, השוכר המבקש לגור בנכס למשך תקופה מסוימת. לשני הצדדים אמנם רצון משותף אולם, האחד רוצה להשכיר במחיר הגבוה ביותר, בצרוף הערבויות הטובות ביותר והשני, מעונין לשפר עמדות, להוריד מחיר ולהידרש לכמה שפחות ביטחונות, המסבכים לו במידת מה את החיים. אי לכך, נוכחותו של עורך דין נדל"ן בעסקה בה ישנם משכיר ושוכר היא קריטית. זה המקום לומר, שני הצדדים לעסקה זקוקים לעורך דין נדל"ן שידאג לאינטרסים שלהם בעסקה. יש לציין, הסכם שכירות טוב לשני הצדדים, מייצר שקט נפשי לתקופה ארוכה ויחסים טובים בין בעל הדירה והשוכר שלו. עורך דין נדל"ן יביא אתכם להסכם שכירות לטווח ארוך שלכולם יהיה נוח ושקט.

הדברים נכונים גם למשכיר ושוכר בעסקה של נכס לצרכי מסחר או משרדים.

העברה ללא תמורה

לכאורה מדובר במתנה ולכן, חלק מאתנו טועים לחשוב שאין צורך בעורך דין כדי להעביר במתנה דירת מגורים לבן משפחה. אולם, מכיוון שמדובר בנכס נדל"ן שהשווי שלו כפי הנראה מעל מיליון שקלים, חשוב שאת העברת הזכויות על הנכס, על אף שהן מועברות במתנה, יבצע עורך דין נדל"ן מיומן, המכיר את סעיפי החוק השונים, המתייחסים למקרה מסוג זה. על מנת להימנע מאירוע מס ומעבר על החוק ללא ידיעתכם, חשוב שאת העסקה החינמית הזאת יבצע עורך דין.

עורך דין נדלן
עורך דין נדלן

שאלות ותשובות:

מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין נדל"ן בטרם ביצוע עסקת מכר של דירה. עורך הדין שלכם, לפני הכל, ידאג לאינטרסים שלכם כמוכרי הדירה ומעבר לכך, ישנם אלמנטים מורכבים, הדורשים טיפול מקצועי ואחראי כגון: ביטול משכנתא, ביטול הערות אזהרה, רישום בטאבו, עריכת הסכם לחתימה ועוד.
תמ"א 38 הוא תהליך מורכב הנמשך זמן רב ולכן, חשוב שבעלי הדירות בפרויקט ישכרו את שירותיו של עורך דין נדל"ן. במידה רבה, עורך דין נדל"ן, יהיה זה שיקבע את רמת השקט הנפשי שלהם מרגע החתימה על הפרויקט, ועד הרגע בו תסתיים הבנייה. עורך דין נדל"ן יגן על זכויותיהם בפרויקט מול היזם, ובאותה המידה, מול הרשויות השונות. כמו כן, הוא ידאג שכל מה שהיזם הבטיח להם אכן יתקיים.
ישנם אנשים הטועים לחשוב שאין צורך בעורך דין כדי להעביר במתנה דירה לבן משפחה. אולם, מכיוון שמדובר בנכס נדל"ן שהשווי שלו כפי הנראה מעל מיליון שקלים, חשוב שאת העברת הזכויות על הנכס, על אף שהן מועברות במתנה, יבצע עורך דין נדל"ן מיומן, המכיר את סעיפי החוק השונים, המתייחסים למקרה מסוג זה. הדבר חשוב כדי להימנע מאירוע מס ומעבר על החוק ללא ידיעתכם.
עסקאות מסוג זה מתבטלות לעיתים, ממש ברגע האחרון, עקב ביקוש גדול במיוחד לדירות מהסוג המוצע, דבר שמעלה את מחיר הנכס וגורם לבית המשפט לפסול את מכירתו בתהליך כינוס.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader