תפריט

עורך דין פינוי בינוי

דרך מקובלת וטובה לביצוע תהליכים של התחדשות עירונית הנה פינוי בינוי. כלומר, הורסים בתים ומגדלים וותיקים ובונים במקומם מגדלים מודרניים, יפים וחדשניים. במדינת ישראל מתבצעים כל העת פרויקטים שונים של פינוי בינוי, בערים שונות. יש לציין שכל עיר מבצעת בצורה מעט שונה פרויקטים מסוג זה, כל עיר והדרישות שלה, כל עיר והרצונות שלה, כל עיר והחזות שלה. המשותף לכל ערי ישראל הוא, שכל הרשויות מעוניינות לחדש את פני העיר שלהן, להשביח את העיר ולהפוך אותה לעיר בעלת ביקוש למגורים ושטחי מסחר.

 

מגוון הפעולות שמבצע עורך דין פינוי בינוי

לאחר שמתגבשת נציגות בעלי הזכויות במתחם מסוים, תמנה הנציגות עורך דין מקרקעין המתמחה ומנוסה בכל הקשור בפרויקטים של פינוי בינוי. עורך דין זה ייצג את כלל דיירי הבניין במשא ומתן מול היזמים. לאחר מכן, יסייע עורך דין פינוי בינוי, לדיירי הבניין בתהליך איתור ומנוי יזם (קבלן), לביצוע הפרויקט. התהליך כולל פרסום קול קורא לקבלנים להציע הצעות, קבלת ההצעות, בחינת ההצעות ובחירת ההצעה הטובה ביותר.

 

פעילות עורך דין פינוי בינוי מול דיירי המתחם

בנוסף לניהול המשא ומתן מול היזם ובדיקת ההצעות שהוגשו, אחראי עורך דין פינוי בינוי לקיים אספות דיירים, בהן הוא יסביר ויבהיר כל נקודה הקשורה לפרויקט, כדי שיוכל מיד לאחר מכן, להחתים כל דייר על הסכם פינוי בינוי. במסגרת מתן ההסבר לדיירים יעבור עורך הדין על ההסכם פינוי בינוי ויסביר כל סעיף וסעיף למען הסר ספק. עורך הדין יבהיר במיוחד את המשמעויות המשפטיות של ההסכם ותנאיו.

 

בדיקת ההסכם עם נציג הדיירים

אחד משלבי תהליך העבודה של עורך דין פנוי בינוי הוא בדיקת החוזה ותוכנית הבנייה, יחד עם המפקח בו בחרו הדיירים. מדובר בשלב חשוב שבו תקבע התמורה שהדיירים יקבלו במבנה החדש שיוקם. עורך הדין יקבע את מועד הפינוי, מועד תחילת הבנייה ומועד אכלוס הדיירים מחדש, תוך ניהול משא ומתן מול היזם. את כל הפעולות הללו מבצע עורך הדין בעבור דיירי המתחם שמינו אותו ובשמם.

 

ליווי מקצועי בכל רגע

כאשר פרויקט פינוי בינוי נכנס לשלב התכנון, דואג עורך דין פינוי בינוי ללוות את הכנת התוכניות הנוגעות להתחדשות העירונית, בוועדה העירונית. כהמשך ישיר לכך, דואג עורך הדין להכריז על פרויקט פינוי בינוי במתחם המיועד, בשיתוף פעולה עם המפקח על הבנייה מטעם דיירי המתחם. לאורך כל הדרך לרבות, בשלב זה, מוודא עורך הדין שהזכויות של הדיירים נשמרות כמצווה בחוק.

טיפ מנצח לתהליך

חשיבות הערבויות והבטחונות בעסקת פינוי ביני הינה קריטית ואין דבר כזה יותר מידי ביטחון והגנה.

 

דייר סרבן

במקרה של דייר סרבן המתנגד לביצוע פרויקט פינוי בינוי במתחם, ידאג עורך דין פינוי בינוי לטפל גם בכך, במטרה למנוע עיכובים מיותרים ובעיות מתמשכות. במידה והדייר מתעקש על התנגדותו, יכול עורך הדין להגיש נגד דייר זה תביעה נזיקית.

 

אחריות ביטוחית מקיפה

עורך דין פינוי בינוי עורך את החוזה מול המפקח על הבנייה ודואג שקבלן הביצוע יבטח את הפרויקט והעבודות המתבצעות בו. כחלק מפעולה זו יעבור עורך הדין על הפוליסה שהוציא הקבלן ויוודא שהיא עומדת בכל הנדרש בפרויקט מסוג זה.

 

שירות מקיף לדיירי המתחם

כאשר תהליך הבנייה של הפרויקט מתחיל, עורך הדין מלווה את הדיירים בכל דיון ומשא ומתן מול ספקים ומול עובדי הקבלן המבצע. בנוסף, ילווה עורך הדין, כל דייר ודייר, בתהליך העזיבה הזמנית של הנכס והכניסה לנכס אחר, תחת חוזה שכירות קצוב. מעבר לכל אלה, ממשיך עורך דין פינוי בינוי ללוות את תהליכי הבנייה ומוודא שתנאי החוזה מתמלאים ובזמן.

 

מעבר לדירה החדשה

בסיום תהליך הבנייה, כאשר הבניין החדש עומד על יסודותיו, ראוי לאכלוס, מלווה עורך הדין את תהליך הכניסה של הדיירים לדירותיהם החדשות. עורך הדין דואג לרישום צו לבית משותף ולרישום הזכויות בטאבו. במידה וקיימים ליקויי בנייה או כל בעיה אחרת הנוגעת לקבלן, והדברים אינם מגיעים לכדי פתרון, ייצג עורך הדין את הדיירים, בתביעה משפטית כנגד הקבלן.

 

בחירת עורך דין פינוי בינוי

בחירת עורך דין פינוי בינוי, היא כנראה ההחלטה החשובה ביותר כשנמצאים רגע לפני כניסה לפרויקט מסוג זה. לא קיימת שיטה אחת טובה באמצעותה ניתן למצא עורך דין פינוי בינוי הנחשב למצוין. אולם, חשוב שתהליך האיתור של עורך דין זה יהיה תהליך מסודר ומשותף לכל נציגי הדיירים במתחם. מומלץ להיפגש עם מספר עורכי דין, לשאול שאלות ולהתרשם מהם מקרוב. כדאי מאוד להיפגש עם עורך דין חיים פרטוש, העוסק בפינוי בינוי ובעל ניסיון וידע מקיפים בתחום.

עורך דין פינוי בינוי
עורך דין פינוי בינוי

שאלות ותשובות:

עורך דין פינוי בינוי ייצג את כלל דיירי הבניין במשא ומתן מול היזמים. הוא יסייע לדיירי הבניין בתהליך איתור ומנוי יזם (קבלן), לביצוע הפרויקט. התהליך כולל פרסום קול קורא לקבלנים להציע הצעות, קבלת ההצעות, בחינת ההצעות ובחירת ההצעה הטובה ביותר.
במקרה של דייר סרבן המתנגד לביצוע פרויקט פינוי בינוי במתחם, ידאג עורך דין פינוי בינוי לטפל בכך, במטרה למנוע עיכובים מיותרים ובעיות מתמשכות. במידה והדייר מתעקש על התנגדותו, יכול עורך הדין להגיש נגד דייר זה תביעה נזיקית.
אחד משלבי תהליך העבודה של עורך דין פנוי בינוי הוא בדיקת החוזה ותוכניות הבנייה, יחד עם המפקח בו בחרו הדיירים. מדובר בשלב חשוב שבו תקבע התמורה שהדיירים יקבלו במבנה החדש שיוקם. עורך הדין יקבע את מועד הפינוי, מועד תחילת הבנייה ומועד אכלוס הדיירים מחדש, תוך ניהול משא ומתן מול היזם.
אין שיטה אחת טובה באמצעותה ניתן למצא עורך דין פינוי בינוי הנחשב למצוין. אולם, חשוב שתהליך האיתור של עורך דין זה יהיה תהליך מסודר ומשותף לכל נציגי הדיירים במתחם. מומלץ להיפגש עם מספר עורכי דין, לשאול שאלות ולהתרשם מהם מקרוב.
מחבר המאמר
למידע נוסף
בעל הנכס מקבל מכתב אזהרה

מכתב התראה לפני תביעה

פרקטיקה מוכרת מאוד בעולם עריכת הדין, בתחום המשפט האזרחי והמסחרי, היא שליחה של מכתב התראה לפני תביעה, כהדלקת נורה אדומה, בטרם יחל הליך משפטי. אין

קרא עוד »
עורך דין מיסוי מקרקעין

עורך דין מיסוי מקרקעין

עסקאות נדל"ן כוללות העברת סכומי כסף גדולים מצד לצד לכן, מומלץ מאוד לבצע תכנון מראש של כל הפרמטרים הקשורים לעסקה המכר הממשמשת ובאה. אחד הפרמטרים

קרא עוד »
הבנת חוקיות הסכם המכירה

הבנת חוקיות הסכם המכירה

חוק המקרקעין בשילוב חוק החוזים מספקים הבהרה אודות הדרישות הבסיסיות, לכתיבה ועריכה של הסכמי מכר. הדרישה המרכזית עוסקת בכך שהסכם מכר חייב להיות בכתב בלבד,

קרא עוד »
מהם דיני התמ_א

מהם דיני התמ"א

תוכנית תמ"א 38 נועדה לאפשר ביצוע של חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. במשך השנים, נכנס לתמונה הממ"ד (חדר ביטחון דרתי ממוגן), שגם אותו בונים במהלך

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader