תפריט

עורך דין קניית דירה

מדינת ישראל היא מדינה מוזרה מעט בכל מיני תחומים ובניהם תחום המקרקעין. מדוע? מכיוון שבישראל, כל זוג שהתחתן, הדבר הראשון שהוא מתכנן זה רכישת דירה משלו. שכירות איננה אופציה לטווח ארוך בישראל, אין במדינה שלנו תרבות של השכרת נכסים לחיים שלמים או לעשר עד עשרים שנה. אנשים רוצים כאן דירה על שמם וכמה שיותר מהר. אי לכך, תחום עריכת הדין בענף המקרקעין משגשג, ישנם הרבה מאוד עורכי דין המתמחים בנדל"ן, ואחת הפעולות השכיחות ביותר אצלם היא ייצוג של לקוחות לפני קניית דירה.

סל שירותים מגוון ומלא כל טוב

לפני כל דבר אחר כנראה, עורך דין מקרקעין, עוסק בייצוג לקוחות בעסקאות של קניית דירה או בית למגורים. עורך דין קניית דירה יספק לכם סל שירותים מכובד הכולל: עריכת הסכם מכר או, מעבר על הסכם מכר קיים, עריכת תיקונים ושינויים בו, רישום הנכס בטאבו על שם הרוכשים, בדיקת סטטוס הרישום בטאבו (במקרה של נכס מיד שנייה), סילוק הערות אזהרה מנכס יד שנייה, ביטול שעבודים ועיקולים ובדיקה מקיפה של הנכס המוצע ושל המוכר שלו, בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם מדובר בקבלן. אחת הפעולות החשובות עליהן ימליץ לכם עורך דין קניית דירה, אם מדובר בדירה מיד שנייה, הוא ביצוע בדק בית (בדיקת ליקויים בנכס). דבר נוסף בו מטפל עורך דין קניית דירה הוא, חריגות בנייה בנכס שהוא מיד שנייה.

 

עורך דין קניית דירה הוא עורך דין מקרקעין

עורך דין שעוסק בעסקאות מכר של דירות הוא עורך דין שתחום ההתמחות שלו הוא, מקרקעין ונדל"ן. במסגרת הידע של עורך דין מקרקעין, הוא מוסמך לתת שירותים משפטיים בכל הנושאים הבאים:

  • ייצוג קבלנים, יזמים ומשקיעים – במסגרת זו יספק עורך הדין שירותים כגון: ניהול עסקת המקרקעין, רישום הקרקע על שמם של היזמים, עריכת הסכמי קומבינציה, קבלת חוזי חכירה, עריכת הסכמים עם קבלני משנה, עריכת הסכמי מכר לרוכשי דירות בפרויקטים שונים ועוד.
  • טיפול בהסכמי חכירה – קבלת הסכם חכירה ממנהל מקרקעי ישראל, חידוש חוזי חכירה בהתאם לצורך, ביטול חוזי חכירה ועוד.
  • הכנת הסכמי מכר של נכסים פרטיים, דירות ובתים המיועדים למגורים – במסגרת זו ידאג עורך הדין לעריכת הסכמי מכר בין אדם פרטי המעוניין למכור נכס שברשותו לאדם אחר. הנ"ל מתייחס לנכסים המיועדים למגורים בלבד כגון: דירות מכל סוג ובתים פרטיים.
  • ניהול עסקאות מקרקעין במושבים, קיבוצים ובכל המגזרים העוסקים בחקלאות – במסגרת זו ידאג עורך הדין לעריכת הסכמי מכר של קרקעות המיועדות לחקלאות בלבד, לניהול הליכים מורכבים של הפשרת קרקעות חקלאיות ושינוי הייעוד שלהן מחקלאות לבנייה והכנת הסכמי מכר לקרקעות שעברו, או נמצאות בתהליכי הפשרה.
  • הכנה ועריכה של הסכמי שכירות לדירות ובתי מגורים, שטחים מסחריים ומשרדים – הפעולות שנדרש לבצע עורך הדין במקרים אלה הן, כתיבה ועריכה של הסכמי שכירות בין המשכיר לשוכר, בעבור נכסים המיועדים למגורים והן, עבור נכסים המיועדים לחנויות בשטחים מסחריים ומשרדים במגדלי משרדים לרבות, נכסים פרטיים המשמשים למשרדים (בתים פרטיים).

ליווי שוטף של תהליך תמ"א 38 – ליווי צמוד וניהול מכרז יזמים לביצוע הפרויקט (פניה ליזמים, בדיקת ההצעות שהוגשו, קיום פגישות עם נציגי היזמים), ניהול משא ומתן מול היזם הנבחר לטובת

  • מינוף התמורות בעסקה (עבור בעלי הדירות), השגת בטוחות טובות לטובת הקטנת רמת הסיכון בעסקה ופיקוח שוטף על כל פעולה שמבצע היזם.

טיפ מנצח לתהליך

מומלץ להיוועץ מראש עם עורך הדין עוד טרם ההחלטה על רכישת הדירה כך שזה יוכל לעזור לכם לתכנן את מתווה העסקה והמימון הנדרש תוך הסתכלות האם יש למכור נכסים או ניתן להותירם בתא המשפחתי.

הפעולות המכריעות שיבצע עבורכם עורך דין קניית דירה

  • בדיקת בעלות על הנכס – המדינה שלנו מנהלת רישום של כלל הנכסים הנמצאים בשטחה, בעזרת שלושה סוגי מרשמים: לשכת רישום המקרקעין (הטאבו), רשות מקרקעי ישראל או, החברה המשכנת. עורך דין קניית דירה יוודא את הרישום של הדירה בטרם תתבצע עסקה, הדבר חשוב בעיקר בעסקאות של דירות מיד שנייה.
  • בדיקת בעלות על נכס בטאבו – עורך הדין ייכנס לאתר לשכת רישום המקרקעין ויבדוק את סטטוס הרישום של הנכס. עורך הדין יוודא האם הדירה רשומה במלואה על שמו של האדם המוכר, הוא יוודא שפרטי הדירה הרשומים בטאבו זהים לפרטים שמוצגים לכם על ידי המוכר: שטח הדירה, שטחים הצמודים לדירה, חניות ומחסנים. כמו כן, הוא יוודא שאכן קיימת גינה, חצר, עליית גג וכן הלאה. הרישום בטאבו הוא הרישום החשוב ביותר.
עורך דין קניית דירה
עורך דין קניית דירה

שאלות ותשובות:

עריכת הסכם מכר או, מעבר על הסכם מכר קיים, עריכת תיקונים ושינויים בו, רישום הנכס בטאבו על שם הרוכשים, בדיקת סטטוס הרישום בטאבו (במקרה של נכס מיד שנייה), סילוק הערות אזהרה מנכס יד שנייה, ביטול שעבודים ועיקולים ובדיקה מקיפה של הנכס המוצע ושל המוכר שלו, בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם מדובר בקבלן.
תפקידו של עורך הדין במקרה זה יהיה לספק שירותים כגון: ניהול עסקת המקרקעין, רישום הקרקע על שמם של היזמים, עריכת הסכמי קומבינציה, קבלת חוזי חכירה, עריכת הסכמים עם קבלני משנה, עריכת הסכמי מכר לרוכשי דירות בפרויקטים שונים ועוד.
עורך הדין ייכנס לאתר לשכת רישום המקרקעין ויבדוק את סטטוס הרישום של הנכס. עורך הדין יוודא האם הדירה רשומה במלואה על שמו של האדם המוכר, הוא יוודא שפרטי הדירה הרשומים בטאבו זהים לפרטים שמוצגים לכם על ידי המוכר: שטח הדירה, שטחים הצמודים לדירה, חניות ומחסנים.
עורך הדין ילווה את הפרויקט וינהל את מכרז יזמים לביצוע הפרויקט (פניה ליזמים, בדיקת ההצעות שהוגשו, קיום פגישות עם נציגי היזמים), ניהול משא ומתן מול היזם הנבחר לטובת מינוף התמורות בעסקה (עבור בעלי הדירות), השגת בטוחות טובות לטובת הקטנת רמת הסיכון בעסקה ופיקוח שוטף על כל פעולה שמבצע היזם.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader