תפריט

עורך דין מיסוי מקרקעין

עסקאות נדל"ן כוללות העברת סכומי כסף גדולים מצד לצד לכן, מומלץ מאוד לבצע תכנון מראש של כל הפרמטרים הקשורים לעסקה המכר הממשמשת ובאה. אחד הפרמטרים המרכזיים אותו חייבים להביא בחשבון הוא נושא המיסוי. עסקאות מקרקעין עשויות לכלול תשלומי מס גבוהים ביותר (מס שבח ומס רכישה). תשלומי המס, במידה ויידרשו, עלולים להיות בסכומי כסף גדולים, היות ומדובר בעסקת מקרקעין. עורך דין מיסוי מקרקעין יסייע לכם להבין, האם תידרשו לשלם את המיסים וידע לעשות עבורכם את החשבון. 

 

מיסוי מקרקעין עולם של עדכונים

ענף המקרקעין דינמי מאוד ובמקביל מורכב ביותר, אי לכך, המחוקק חוקק חוקים ותקנות שמטרתן להקל על מוכרי ורוכשי הדירות. מעת לעת, וזה קורה לא מעט, בוחר המחוקק לבצע עדכונים, תיקונים ושינויים בחוק ולפיכך, חשוב שעורך הדין, היוצא אתכם לביצוע עסקת המקרקעין, יהיה מעודכן, מנוסה וכזה העוקב אחר שינויים בחוק ופסקי דין מתחום המקרקעין. אחד העדכונים האחרונים בחוק, כזה שעורר עניין רב כשתוקן וקשור לעולם המיסוי במקרקעין הנו, העלאת גובה מס הרכישה, עבור אנשים המבצעים רכישה של דירה להשקעה שאיננה מיועדת למגוריו של הבעלים החדש. מס הרכישה עלה לשיעור של 8% מגובה העסקה, בהתאם למדרגות המס הנקובות בחוק. 

עורך דין מקרקעין חייב להכיר עדכון זה ולשתף אתכם במידע, על מנת שתוכלו להבין יחד עמו, כיצד עדכון זה ישפיע על העסקה שלכם, אם בכלל ישפיע. תיקון נוסף בחוק עוסק בתקופת ההמתנה הנדרשת, בין קניית דירה ראשונה ומכירתה בשלב מאוחר יותר. העדכון קובע שתקופת ההמתנה תקוצר ל- 12 חודשים. עורך דין מיסוי מקרקעין יסביר לכם שמשמעות התיקון היא, שאדם שיעמיד למכירה את דירתו הראשונה, רק לאחר תקופה של 12 חודשים, ייהנה מהטבת מס רכישה, ישלם מס מופחת ויקבל פטור מתשלום מס שבח. 

 

עורך דין מיסוי מקרקעין המעדכן ומסביר

אנשים המתכוונים לבצע מכירת נכס אינם בהכרח מכירים עורך דין מקרקעין, עמו הם רגילים לבצע עסקאות. אי לכך, חשוב לבצע חיפוש מעמיק אחר עורך הדין הנכון, עורך דין מיסוי מקרקעין, הבקיא בכל רזי ענף הנדל"ן לרבות, האלמנטים הקשורים למיסוי בתחום. עורך דין אחראי יעדכן אתכם מיד בנתוני הטבלה הבאה, המביאים בפניכם את מדרגות מס הרכישה. הדבר חשוב ביותר מכיוון שמרבית עסקאות הנדל"ן כוללות מס זה והוא עשוי להיות בסכום של עשרות אלפי שקלים. לפיכך, חשוב לדעת זאת מראש ולהתכונן. רק אנשים הרוכשים דירה ראשונה, יקבלו, בסיכוי גבוה מאוד, פטור מלא מתשלום מס רכישה. 

 

להלן טבלת מדרגות מס הרכישה:

מדרגה תשלום מס סכומי המדרגות
מדרגה ראשונה פטור מתשלום מס רכישה עד סכום של 1,919,155 ₪
מדרגה שנייה תשלום בשיעור של 3.5% על הסכום שבין 1,919,155 ל- 2,276,360 ₪
מדרגה שלישית תשלום בשיעור 5% על הסכום שבין 2,276,360 ל- 5,872,725 ₪
מדרגה רביעית תשלום בשיעור 8% על הסכום שבין 5,872,725 ל- 19,575,755 ₪
מדרגה חמישית תשלום בשיעור 10% על הסכום שבין 19,575,755 ₪ ומעלה. 

 

הדרך לאתר עורך דין מקרקעין מנוסה ובעל מוניטין

ישנן מספר דרכים המסייעות במציאת עורך דין מקרקעין מסחרי או פרטי, מנוסה, מקצועי, כזה שמכיר את נושא המיסוי במקרקעין, מתעדכן בכל חידוש ותיקון בחוק, שירותי ואדיב. האופציה הראשונה היא לבקש המלצות מחברים קרובים ומשפחה, אנשים שאתם סומכים על דעתם והסתייעו בעורך דין מקרקעין, שסיפק להם שירות מצוין ותוצאות מעולות. גם מחיר טוב זו לא מילה גסה, אפשר למצא עורך דין טוב במחיר שפוי. דרך נוספת לאתר עורך דין מקרקעין טוב הנה באמצעות הרשת. כנסו למספר אתרים המציגים עורכי דין מתחום המקרקעין, התרשמו מהם, קראו את ההמלצות עליהם ובמידה ועשו עליכם רושם חיובי, צרו עמם קשר ותאמו פגישת הכרות. בדרך זו מומלץ שתפגשו עם שלושה עורכי דין, על מנת שתהיה לכם פרספקטיבה טובה ויכולת לקבוע, מי עורך הדין המתאים ביותר עבורכם. בנוסף, ניתן להיכנס לאתרים המדרגים אנשי מקצוע מתחומים שונים כמו אתר מדרג אולם, זו ללא ספק, הדרך הכי פחות בטוחה מבין השלוש. 

 

ידע וניסיון שלא יסולא בפז

ידע וניסיון של עורך דין טוב כדוגמת עורך דין חיים פרטוש מומחה למקרקעין ומבין היטב את תחום המיסוי, יביא אתכם לחוף המבטחים בצורה מהירה ויעילה. עורך דין מיסוי מקרקעין חייב לעדכן אתכם בכל החידושים והשינויים בחוקים, יכול להיות שמשהו משינויים אלה יהיה רלוונטי לעניינכם. עורך דין מקרקעין יהיה זה שידאג למכלול האינטרסים שלכם בעסקת המכר והוא ינסה, ככל שיוכל, לבנות לכם תיק מיסוי מיטיב, כזה שיעלה לכם כמה שפחות כסף.

שאלות ותשובות:

תחום הנדל"ן דינמי מאוד ובמקביל מורכב ומסועף בתהליכים ביורוקרטיים. אי לכך, מעת לעת, וזה קורה לא מעט, בוחר המחוקק לבצע עדכונים, תיקונים ושינויים בחוקי המקרקעין ולפיכך, חשוב שעורך הדין, היוצא אתכם לביצוע עסקת המכר, יהיה מעודכן, מנוסה וכזה העוקב אחר שינויים בחוק ופסקי דין בתחום המקרקעין.
טבלת מדרגות מס הרכישה מבטאת את גובה תשלום המס אותו תידרשו לשלם. על פי רוב, רוכשי דירה ראשונה למגורים, יהיו פטורים מתשלום מס הרכישה. כל שאר מבצעי העסקאות יידרשו לשלם מס בשיעור כזה או אחר, בהתאם לטבלה. היות ומדובר בסכומים גבוהים, חשוב מאוד לדעת אותם מראש ולהתכונן אליהם.
הדרך הראשונה היא לבקש המלצות מחברים קרובים ומשפחה, אנשים שאתם סומכים על דעתם והסתייעו בעורך דין מקרקעין, שסיפק להם שירות מצוין ותוצאות מעולות. לא יזיק שיהיה זה עורך דין שגם ברמת המחיר היה ידידותי ולא מאלה "שקורעים" ללקוחות את הכיס.
המשמעות של עורך דין מנוסה היא, עורך דין שכתב וקרא עשרות ואולי מאות חוזי מכר. לעובדה זו משמעות גדולה והיא תסייע לעורך הדין שלכם לבנות לכם את ההגנות הנדרשות לביצוע העסקה. בנוסף, עורך דין מנוסה יודע שקיימת חשיבות עצומה בהכרת העדכונים המתבצעים מעת לעת בתחום המקרקעין, הוא יהיה מעודכן וישתף אתכם בכל דבר שיהיה רלוונטי לעסקה שלכם.
מחבר המאמר

עו"ד חיים פרטוש בפייסבוק | עו"ד חיים פרטוש פסק דין | מייל אישי: [email protected]

למידע נוסף
בעל הנכס מקבל מכתב אזהרה

מכתב התראה לפני תביעה

פרקטיקה מוכרת מאוד בעולם עריכת הדין, בתחום המשפט האזרחי והמסחרי, היא שליחה של מכתב התראה לפני תביעה, כהדלקת נורה אדומה, בטרם יחל הליך משפטי. אין

קרא עוד »
עורך דין מיסוי מקרקעין

עורך דין מיסוי מקרקעין

עסקאות נדל"ן כוללות העברת סכומי כסף גדולים מצד לצד לכן, מומלץ מאוד לבצע תכנון מראש של כל הפרמטרים הקשורים לעסקה המכר הממשמשת ובאה. אחד הפרמטרים

קרא עוד »
הבנת חוקיות הסכם המכירה

הבנת חוקיות הסכם המכירה

חוק המקרקעין בשילוב חוק החוזים מספקים הבהרה אודות הדרישות הבסיסיות, לכתיבה ועריכה של הסכמי מכר. הדרישה המרכזית עוסקת בכך שהסכם מכר חייב להיות בכתב בלבד,

קרא עוד »
מהם דיני התמ_א

מהם דיני התמ"א

תוכנית תמ"א 38 נועדה לאפשר ביצוע של חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. במשך השנים, נכנס לתמונה הממ"ד (חדר ביטחון דרתי ממוגן), שגם אותו בונים במהלך

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader