תפריט

תגנו על האינטרסים שלכם עם עורך דין תמ"א

תמ"א הוא תהליך מורכב מתחום הנדל"ן, הוא כולל לא מעט פעולות ביורוקרטיות, אותן חשוב להכיר, על מנת ליעל ולזרז את התהליך. מכיוון שתהליך תמ"א כולל, על פי רוב, העברת זכויות בנייה לקבלן מאת הדיירים, חשוב לדאוג לאיזון בין הקבלן לבין דיירי הפרויקט. הדרך הטובה ביותר של קבוצת הדיירים המתגוררים בבניין, לשמור על האינטרסים שלהם מול הקבלן, היא באמצעות שכירת שירותיו של עורך דין מקרקעין, המתמחה בפרויקטים של תמ"א. עו"ד חיים פרטוש הנו עורך דין מקרקעין שמאחוריו ניסיון רב בניהול עסקאות תמ"א (תמ"א 38 ופינוי בינוי). עו"ד פרטוש מלווה דיירים בפרויקטים של תמ"א, דואג לאזן בין דרישות הקבלן לבין, האינטרסים של הדיירים ולערבויות שעל הקבלן להעמיד לטובת התחייבותו לסיים את הבנייה.   

עורך דין מקרקעין חשוב בכל עסקת נדל"ן, על אחת כמה וכמה, שירותיו נדרשים בעסקאות תמ"א, הנחשבות למורכבות במיוחד. חשוב מאוד לבחור עורך דין מקרקעין המתמחה גם בעסקאות תמ"א, בעל ניסיון עבר בפרויקטים מסוג זה ולקוחות מרוצים המוכנים בשמחה להמליץ עליו. לעורך דין העוסק בעסקאות תמ"א 38 ופינוי בינוי, חייב להיות ידע נרחב מאוד בכל תחומי המקרקעין, עליו להכיר היטב את כל החוקים והתקנות הקשורות לתמ"א, הן בהיבטים התיאורטיים והן בהיבטים המעשיים.

 

מבוגר אחראי ומנוסה

תמ"א 38 ופרויקטים של פינוי בינוי מהווים את הרובד המורכב ביותר של עסקאות הנדל"ן, או לפחות אחד המורכבים ביותר. מדובר בעסקאות ייחודיות והן דורשות ידע נוסף וספציפי מעורך הדין. אי לכך, לניסיון של עורך הדין בניהול עסקאות מסוג זה חשיבות עליונה ועליכם לבחור עורך דין מנוסה, היכול להוכיח את ניסיונו ואת שביעות רצונם של לקוחותיו בעבר.

 

תמ"א – עולם ייחודי של עסקאות נדל"ן

כפי שצוין קודם לכן, עסקאות תמ"א הן עסקאות ייחודיות ומורכבות, יש להן צדדים יוצאי דופן ולו רק כתוצאה מכך שהן מייצרות מצב בו דיירים מוכרים זכויות בנייה, עבור תוכנית קבלן ובתמורה, הם מקבלים מהקבלן שירותי בנייה נרחבים לטובת שיפור הנכס בו הם גרים. בהתאם לחוק התמ"א הקבלן יקבל מהרשות התרים מיוחדים לבניית קומות נוספות בבניין המיועד, אותן יוכל למכור במחיר שיקבע, ללקוחות חדשים, כשהתקבולים יגיעו לכיסו. עובדה זו כשלעצמה, מייצרת אי אילו סיכונים, נוסיף לכך את העובדה שעסקת תמ"א אורכת לא מעט זמן והיא כוללת פרטים רבים ומורכבים ותקבלו את הסיבה, מדוע חשוב שיהיה לכם עורך דין טוב שידאג להפחית את הסיכונים עבורכם, ידאג לערבויות מתאימות ויביא את העסקה לידי סיום מוצלח.

 

מכלול השירותים אותם מספק עורך דין תמ"א

עורך דין מקרקעין העוסק בפרויקטים של תמ"א מספק מגוון רחב של שירותים משפטיים: ייצוג הדיירים מול הקבלן ועורכי דינו, הסבר ההסכם עליו מתבקשים הדיירים לחתום מול הקבלן, ליווי משפטי מקיף לאחר החתימה על ההסכם לרבות, הגשת בקשות שונות ומעקב אחר עמידת הקבלן בתנאי ההסכם. בנוסף, ינהל עורך הדין משא ומתן בשם הדיירים, מול הקבלן, יעניק ייעוץ משפטי כללי לדיירים לרבות, בנושא העבודה מול מפקח הבנייה שיעבוד מטעמם, ילווה את תהליך קבלת הערבויות מהקבלן בהתאם להסכם שנחתם, יחזיק בערבויות שנתקבלו בנאמנות עבור הדיירים, יפקח אחר כל פעולה אותה מבצע עורך הדין של הקבלן ויספק דיווחים לרשויות המס, בהתאם לחוק. מומלץ לבקש מעורך הדין להוסיף לסל השירותים אותם תקבלו גם את השירותים הבאים: טיפול בדייר סרבן לרבות, הגשת תביעה נגדו בבית המשפט וניהול התביעה לכל אורכה וייצוג הדיירים בבית המשפט בתביעה נגד הקבלן, במידה והדברים יובילו לכדי כך.

 

טיפול בדייר סרבן

התופעה של דיירים סרבנים שכיחה למדי, תמיד ישנו לפחות דייר אחד המתנגד להליך התמ"א. דייר סרבן יכול לעכב מאוד את תחילת תהליך התמ"א ולכן, חשוב מאוד שעורך הדין שלכם, יוכל מתוקף הסכם השירות שחתמתם מולו, לייצג אתכם בתביעה נגד הדייר הסרבן. על פי רוב, מכיוון שהחוק עומד לצד הרוב של הדיירים המעוניינים בביצוע התמ"א, התביעה שיגיש עורך הדין עבורכם תתקבל. במידה ולא תסגרו ייצוג זה מבעוד מועד, תידרשו לשלם על כך יותר כסף, תבזבזו זמן רב על ויכוחים מיותרים מול הדייר הסרבן, כשבסופו של דבר, תאלצו בכל מקרה, להגיש תביעה נגד הדייר, באמצעות עורך הדין.
לייעוץ והכוונה עורך דין חיים פרטוש ידאג למזער לכם סיכונים וישיג עבורכם עסקה טובה ובטוחה.

שאלות ותשובות:

חשוב מאוד לבחור עורך דין מקרקעין המתמחה גם בעסקאות תמ"א, בעל ניסיון עבר בפרויקטים מסוג זה ולקוחות מרוצים המוכנים בשמחה להמליץ עליו. לעורך דין העוסק בתמ"א 38 ותהליכי פינוי בינוי, חייב להיות ידע נרחב בכל תחומי המקרקעין, עליו להכיר היטב את כל החוקים והתקנות הקשורות לתמ"א, הן בהיבטים התיאורטיים והן בהיבטים המעשיים.
לניסיון של עורך הדין בניהול עסקאות תמ"א חשיבות עליונה ועליכם לבחור עורך דין מנוסה, היכול להוכיח את ניסיונו ואת שביעות רצונם של לקוחותיו בעבר. הדבר חשוב מכיוון שעסקאות תמ"א הן עסקאות מורכבות וייחודיות. עסקאות אלה מצריכות ידע נוסף שלא לכל עורך דין מקרקעין בהכרח יש.
כתוצאה מכך שעסקאות תמ"א מייצרות מצב בו דיירים מוכרים זכויות בנייה, עבור תוכנית קבלן ובתמורה, מקבלים הדיירים מהקבלן שירותי בנייה נרחבים לטובת שיפור הנכס בו הם גרים, ומנגד, מקבל הקבלן היתר בנייה להוספת קומות בבניין הקיים ומכירתן של הדירות החדשות שנוספו, עסקת תמ"א נחשבת מורכבת.
מכלול השירותים מטעם עורך הדין כולל: ייצוג הדיירים מול הקבלן ועורכי דינו, הסבר ההסכם עליו מתבקשים הדיירים לחתום מול הקבלן, ליווי משפטי מקיף לאחר החתימה על ההסכם לרבות, הגשת בקשות שונות ומעקב אחר עמידת הקבלן בתנאי ההסכם. בנוסף, ינהל עורך הדין משא ומתן, בשם הדיירים, מול הקבלן, יעניק ייעוץ משפטי כללי לדיירים לרבות בנושא העבודה מול מפקח הבנייה שיעבוד מטעמם, ילווה את התהליך עד קבלת הערבויות מהקבלן בהתאם להסכם שנחתם, יחזיק ערבויות אלה בנאמנות עבור הדיירים, יפקח אחר כל פעולה אותה מבצע עורך הדין של הקבלן ויספק דיווחים לרשויות המס, בהתאם לחוק.
מחבר המאמר

עו"ד חיים פרטוש בפייסבוק | עו"ד חיים פרטוש פסק דין | מייל אישי: [email protected]

למידע נוסף
בעל הנכס מקבל מכתב אזהרה

מכתב התראה לפני תביעה

פרקטיקה מוכרת מאוד בעולם עריכת הדין, בתחום המשפט האזרחי והמסחרי, היא שליחה של מכתב התראה לפני תביעה, כהדלקת נורה אדומה, בטרם יחל הליך משפטי. אין

קרא עוד »
עורך דין מיסוי מקרקעין

עורך דין מיסוי מקרקעין

עסקאות נדל"ן כוללות העברת סכומי כסף גדולים מצד לצד לכן, מומלץ מאוד לבצע תכנון מראש של כל הפרמטרים הקשורים לעסקה המכר הממשמשת ובאה. אחד הפרמטרים

קרא עוד »
הבנת חוקיות הסכם המכירה

הבנת חוקיות הסכם המכירה

חוק המקרקעין בשילוב חוק החוזים מספקים הבהרה אודות הדרישות הבסיסיות, לכתיבה ועריכה של הסכמי מכר. הדרישה המרכזית עוסקת בכך שהסכם מכר חייב להיות בכתב בלבד,

קרא עוד »
מהם דיני התמ_א

מהם דיני התמ"א

תוכנית תמ"א 38 נועדה לאפשר ביצוע של חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. במשך השנים, נכנס לתמונה הממ"ד (חדר ביטחון דרתי ממוגן), שגם אותו בונים במהלך

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader