תפריט

הכוונה במכירת דירה עם עורך דין

הכוונה מקצועית היא דבר חשוב בבואכם לבצע פעולה כמו מכירת דירה, עסקה שכרוכה בהעברת כספים בסכומים גבוהים מאוד. מכירת נכס זה ענין גדול, ההחלטה למכור בית או דירה מלווה במחשבות רבות והרהורים עד לקבלת החלטה חד משמעית, המובילה לביצוע הפעולה. במטרה שתהליך המכירה יהיה יעיל ומוצלח וישקף היטב את מימוש רצונכם, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין שייתן לכם הכוונה מקצועית טובה, בדרך לתוצאה המיוחלת. 

 

למצא עורך דין מקרקעין טוב ומנוסה

קיימות מספר דרכים למציאת עורך דין מקרקעין טוב ובעל ניסיון האחת, קבלת המלצות מאנשים קרובים שאתם סומכים על המלצתם. השנייה, חיפוש ממוקד ברשת, בדיקת התגובות וההמלצות וקיום פגישה עם כל אחד מהמועמדים שעשו עליכם רושם טוב. אל תתפשרו על תהליך חיפוש מעמיק ואיכותי, עורך הדין בו תבחרו, ילווה אתכם בתהליך מכר מורכב וחשוב מאין כמוהו. לכן, חשוב שתמצאו עורך דין מכירת דירה מנובה, בעל מוניטין, כזה שהרבה אנשים ממליצים עליו, אחד שיודע לתת שירות ללקוח, זמין, מעודכן בתיקוני חקיקה, חי את ענף המקרקעין ומודע לכל מה שקורה בו. המלצה נוספת היא, למצא עורך דין הפועל בסביבת הנכס העומד למכירה. המשמעות תהיה שהוא מכיר את האזור, את המחירים, את סטנדרט הנכסים ואת הרשויות המוסדיות אותן כנראה תצטרכו בדרך.

 

עורך דין מעודכן הוא יועץ מצוין

חוק המקרקעין עובר, מעת לעת, שינויים, תיקונים ועדכונים, אותם חשוב מאוד שעורך הדין שלכם יכיר. יכול מאוד להיות שאחד מהעדכונים הללו יהיה רלוונטי לעסקה שלכם. עו"ד חיים פרטוש, עורך דין מנוסה בתחום המקרקעין, דואג להתעדכן מדי חודש בתיקונים ושינויים החלים בדיני המקרקעין ובנוסף, הוא דואג להבין כיצד כל חידוש בתחום הנדל"ן יכול להשפיע על עסקאות מקרקעין מסוגים שונים. ידע זה של עורך הדין ישרת אתכם בתהליך מכירת הדירה שלכם. חשוב לדעת, לאחר שהושלמה עסקת מכר, יש לבצע הליך מסודר ומדויק של העברת הזכויות בנכס בלשכת המקרקעין וישנם עורכי דין שיפקחו גם על תהליך המעבר של הקונה לנכס, על מנת להיות בטוחים שכל הפעולות נעשו כראוי והעסקה הושלמה בהצלחה. זה עורך הדין שהייתם רוצים שייתן לכם הכוונה בתהליך המכירה שלכם.

 

הכוונה בכל נושאי המיסוי

אחד הנושאים המאתגרים, בכל תהליך מכירה או רכישה של נדל"ן הוא נושא המיסוי. תשלומי המיסים בעסקאות נדל"ן גבוהים מאוד ולכן, חשוב מאוד שעורך הדין של.כם יכיר היטב את כל סוגיות המיסוי, על מנת שיוכל לכוון אתכם לתשלום המס הנמוך ביותר שניתן. גם חוקי המיסוי במקרקעין עוברים עדכונים מדי פעם וחשוב מאוד שעורך הדין שלכם יהיה מודע להם. חוק ההסדרים ייצר שינויים בתחום המקרקעין, שינויים אלה משפיעים באופן ישיר על נושאי המיסוי בתחום. השינויים אמורים לסייע בהורדת מחירי הנדל"ן בישראל ולתקן עיוותי מס קיימים. המחוקק מקווה ששינויים אלה יתרמו להגדלת היצע הנכסים בארץ וכפועל יוצא, להורדת המחירים. דוגמה לשינוי כזה היא העלאת גובה מס הרכישה לאנשים הרוכשים נכסים להשקעה. ביקוש המשקיעים לרכישת דירות הוא אחת הסיבות לעליית מחירי הנדל"ן ולכן, החליטה המדינה לגבות מס גבוה יותר בעסקאות שמטרתן איננה מגורים.

 

הכוונה נכונה

עורך דין נדל"ן מיומן שבאמת דואג ללקוחותיו, ייתן להם מספר המלצות בסיס שהן פשוט חובה, בטרם תחלו בתהליך מכירת הנכס שלכם. להלן מספר טיפים שעליכם לצפות לקבל מעורך הדין שלכם:

 

  • אל תחתמו על זיכרון דברים – עורך דין מקרקעין מסחרי טוב יזהיר אתכם מפני חתימה על זיכרון דברים בזמן ניהול המשא ומתן עם הקונים. זיכרון דברים מהווה חוזה מחייב לכל דבר ועניין וחתימה עליו עשויה לחייב אתכם בתשלומי מס שבח או הטל השבחה, מבלי שבאמת קיים צורך בכך.
  • סנכרון בין עסקאות – במידה ורכשתם נכס חדש לפני שמכרתם את שלכם, חשוב מאוד שתדאגו לסנכרן בין התשלומים שעליכם לשלם על הנכס החדש, לבין התשלומים שתקבלו עבור מכירת הנכס שלכם. מדובר בדבר חשוב מאוד שימנע מכם פיגור בתשלומים.
  • צ'ק בנקאי – חשוב ביותר לדאוג לכך שהתשלום הראשון והאחרון, המבוצעים בעסקת המכר, ישולמו באמצעות צ'ק בנקאי. הדבר ימנע רישום מוטעה של הערת אזהרה על הזכויות שלכם בנכס, מבלי שקיבלתם את התמורה החלקית האמורה להינתן או, שהנכס יימסר מבלי שקיבלתם את מלא התמורה בגין העסקה.

לייעוץ והכוונה עורך דין חיים פרטוש ידאג למזער לכם סיכונים וישיג עבורכם עסקה טובה ובטוחה.

 

שאלות ותשובות:

עורך דין טוב הוא הבסיס לביצוע עסקת מקרקעין מוצלחת ולכן, חשוב לבצע חיפוש מיטיב ולמצא את עורך הדין המתאים ביותר. ניתן לקבל המלצות מאנשים קרובים שאתם סומכים על המלצתם או, לבצע חיפוש ממוקד ברשת, לראות את התגובות וההמלצות על עורך הדין ולקיים פגישה עם כל אחד מהמועמדים שעשו עליכם רושם טוב.
אחד הנושאים המאתגרים ביותר בתחום הנדל"ן הוא נושא המיסוי. תשלומי המיסים בעסקאות נדל"ן גבוהים מאוד ולכן, חשוב מאוד שעורך הדין שלכם יכיר היטב את כל סוגיות המיסוי, על מנת שיוכל לכוון אתכם לתשלום המס הנמוך ביותר שאפשר. גם חוקי המיסוי במקרקעין עוברים עדכונים מדי פעם וחשוב מאוד שעורך הדין שלכם יהיה מודע להם.
מדובר באזהרה של ממש מכיוון שזיכרון דברים מהווה חוזה מחייב לכל דבר ועניין וחתימה עליו עשויה לחייב אתכם בתשלומי מס שבח, או הטל השבחה, מבלי שבוצעה בדיקה מעמיקה, המוכיחה שיש לשלם תשלומים אלה.
גם במקרה זה, מדובר באזהרה של ממש, שתמנע מכם רישום מוטעה של הערת אזהרה על הזכויות שלכם בנכס, מבלי שקיבלתם את התמורה החלקית האמורה להינתן או, שהנכס יימסר מבלי שקיבלתם את מלא התמורה בגין העסקה.
מחבר המאמר

עו"ד חיים פרטוש בפייסבוק | עו"ד חיים פרטוש פסק דין | מייל אישי: [email protected]

למידע נוסף
בעל הנכס מקבל מכתב אזהרה

מכתב התראה לפני תביעה

פרקטיקה מוכרת מאוד בעולם עריכת הדין, בתחום המשפט האזרחי והמסחרי, היא שליחה של מכתב התראה לפני תביעה, כהדלקת נורה אדומה, בטרם יחל הליך משפטי. אין

קרא עוד »
עורך דין מיסוי מקרקעין

עורך דין מיסוי מקרקעין

עסקאות נדל"ן כוללות העברת סכומי כסף גדולים מצד לצד לכן, מומלץ מאוד לבצע תכנון מראש של כל הפרמטרים הקשורים לעסקה המכר הממשמשת ובאה. אחד הפרמטרים

קרא עוד »
הבנת חוקיות הסכם המכירה

הבנת חוקיות הסכם המכירה

חוק המקרקעין בשילוב חוק החוזים מספקים הבהרה אודות הדרישות הבסיסיות, לכתיבה ועריכה של הסכמי מכר. הדרישה המרכזית עוסקת בכך שהסכם מכר חייב להיות בכתב בלבד,

קרא עוד »
מהם דיני התמ_א

מהם דיני התמ"א

תוכנית תמ"א 38 נועדה לאפשר ביצוע של חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. במשך השנים, נכנס לתמונה הממ"ד (חדר ביטחון דרתי ממוגן), שגם אותו בונים במהלך

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader