תפריט

עורך דין עסקאות קומבינציה

עסקת קומבינציה הנה עסקה מורכבת מעסקת נדל"ן רגילה. אי לכך, הביורוקרטיה של עסקת קומבינציה מסובכת ומסועפת יותר. גם כך, הביורוקרטיה הישראלית בתחום המקרקעין איננה פשוטה, כך שעסקת קומבינציה מאתגרת במיוחד. עורך דין עסקאות קומבינציה, מודע למלכודות שטומנת בחובה עסקה כזאת ולפיכך, ידע לנתב אתכם לדרך הנכונה והבטוחה להשלמת העסקה. על מנת שלא תהיו לחלוטין תלויים בעורך הדין, חשוב להכיר מספר דברים לפני שרצים לביצוע עסקת קומבינציה. 

 

אז מהי בכלל עסקת קומבינציה?

עסקת קומבינציה היא עסקה המאפשרת לבעל הקרקע למכור רק חלק מהקרקע לצד אחר, כגון קבלן או יזם פרטי ובמקום לקבל תמורה ישירה ומידית, יקבל המוכר שירותי בנייה מהרוכש. הרוכש, בין אם הוא יזם פרטי ובין אם חברה קבלנית, יבנה על הקרקע, בהתאם לאישורי הבנייה על קרקע זו. בסיום הבנייה, יקבל המוכר

מרווחי הדירות או המבנים שנמכרו על ידי היזם, אחוז התואם את אחוז השטח שמכר ליזם. חשוב לציין, כל ההוצאות הקשורות לבנייה, השיווק, הפרסום ותהליך המכירה של הנכסים, יחולו, אך ורק, על הקונה ולמוכר לא תהיה חובת תשלום בגין אף אחת מהוצאות אלה. על מנת לצלוח היטב עסקת קומבינציה מומלץ "להתחמש" בעורך דין עסקאות קומבינציה.

 

עורך דין עסקאות קומבינציה

עורך דין עסקאות קומבינציה צריך להיות מנוסה ומיומן בניהול עסקאות מסוג זה. חשוב מאוד שלקונה ולמוכר בעסקת הקומבינציה יהיה עורך דין מומחה מטעמו. הדרך לאתר עורך דין עסקאות קומבינציה היא, לחפש עורך דין מקרקעין, המתמחה בעסקאות קומבינציה. כנסו לאתרים של עורכי דין מקרקעין ובדקו, האם הם מומחים בעסקאות קומבינציה. לניסיון משמעות נכבדת במקרה זה.

 

למי עשויות להתאים עסקאות קומבינציה?

עסקת קומבינציה עשויה להתאים לאנשים שבבעלותם קרקע עליה ניתן לבנות, על פי רוב, באופן מידי כלומר, קיימים התרי בנייה עבור הקרקע. בנוסף, עסקת קומבינציה עשויה להתאים לבעלי בתים או בנייני מגורים שבידיהם התרי בנייה גדולים יותר מהשטח הבנוי הקיים, כך שניתן לבנות מבנה גדול יותר מהמבנה הנוכחי, שיכלול מספר גדול יותר של קומות ודירות. עסקאות קומבינציה מתאימות לא רק לבניית נכסים המיועדים למגורים אלא, גם עבור שטחי מסחר, משרדים וכו'. לגבי הקונה שייקח על עצמו את האחריות לבניית הנכסים, הוא יכול להיות יזם פרטי או חברה קבלנית, המסוגלים להעמיד את מכלול שירותי הבנייה הנדרשים לבניית הנכסים.

 

מדוע עורך דין עסקאות קומבינציה ימליץ לכם עליהן?

עורך דין עסקאות קומבינציה יצביע על מספר יתרונות משמעותיים של עסקאות אלה. למשל, עסקת מקרקעין סטנדרטית בה המוכר מקבל תשלום מידי, גוררת אחריה אירוע מס הדורש מהמוכר לשלם סכומי כסף גדולים עבור מס שבח והיטלי השבחה. חשוב לדעת, מס שבח עלול להגיע לשיעור של 40% מהרווח. כלומר, הפער שנוצר בין מחיר המכירה של הנכס, לבין מחיר הרכישה של הנכס במועד קנייתו על ידי המוכר, יהיה הבסיס לחישוב מס השבח לתשלום. יש לציין, כשמוכרים קרקע, לא ניתן לקבל פטור מתשלום מס שבח. לפיכך, ניתן להסיק שבמקום לבצע העברה של מלא הזכויות בקרקע, עדיף למכור רק חלק מהשטח. עבור השטח שנמכר נדרש לשלם את המיסים המקובלים אולם, עבור השטח שלא נמכר, ניתן לקבל מספר דירות מתוך בנין שיבנה קבלן והמיסים שתידרשו לשלם יהיו נמוכים בהרבה, מכיוון שהמיסים המשולמים על מכירת דירות, נמוכים מהמיסים שיש לשלם עבור מכירת קרקע. בנוסף, במקרים מסוימים, ניתן לקבל פטור מתשלום חלק מהמיסים.

 

מקסום הרווח בעסקאות קומבינציה

עורך דין עסקאות קומבינציה, עורך דין חיים פרטוש, יציין בפניכם שעסקת קומבינציה, תכניס לכיסכם רווח גדול הרבה יותר מאשר עסקה סטנדרטית, או עסקת מכר של קרקע. לנוכח המיסים המופחתים הנדרשים לתשלום בעסקת קומבינציה ומחירי המקרקעין שמאמירים כל העת, ברור שמכירת דירות מפרויקט חדש, הנבנה כחלק מעסקת קומבינציה, תהיה רווחית מכל עסקה של מכירת קרקע במלואה.

 

תעודת הביטוח שלכם לביצוע עסקת קומבינציה

עורך דין עסקאות מקרקעין, מהווה את תעודת הביטוח שלכם, לביצוע עסקת קומבינציה טובה ורווחית. חשוב לוודא שעורך הדין שלכם הנו מומחה לעסקאות כאלה, מנוסה בהן ומכיר היטב את חוקי "המשחק". עסקת קומבינציה דורשת הסכם חזק במיוחד, אורך רוח בניהול המשא ומתן ויכולת לבצע חישוב מוקדם של תשלומי המס, שיחולו בעקבות קיום העסקה.

 

שאלות ותשובות:

עסקת קומבינציה מאפשרת לבעלים של קרקע, למכור רק חלק ממנה לחברה קבלנית או יזם פרטי ובמקום לקבל תמורה מידית, מקבל מוכר הקרקע שירותי בנייה מהרוכש. הרוכש בונה מגדל מגורים או כל מבנה מניב אחר ובסיום הבנייה, מקבל המוכר חלק גדול מהרווחים שהתקבלו ממכירת הנכסים שנבנו, תוך הנאה מתשלום מס מופחת.
עסקת קומבינציה יכולה להתאים לאנשים המחזיקים בקרקע, עבורה קיימים היתרי בניה וניתן לבנות עליה באופן מידי. עסקת קומבינציה יכולה להתאים גם לבעלים של בניין מגורים, עבורו קיים היתר בנייה מעודכן, המאפשר בנייה רחבה יותר ותוספת קומות ודירות, אותן ניתן יהיה למכור ולהרוויח סכומי כסף נכבדים.
היתרון הראשון של עסקת קומבינציה הוא תשלומי המס המופחתים שישולמו עבור מכירת הנכסים החדשים שיבנו ולא עבור העברת הזכויות המלאות על הקרקע, בגינן היה נדרש תשלום מס גבוה בהרבה. יתרון נוסף, ניתן, במקרים מסוימים, לקבל פטור מתשלום אחד מתשלומי המיסים (מס רכישה, מס שבח וכו').
עורך דין עסקאות קומבינציה צריך להיות בעל ניסיון במקרקעין בכלל ובעסקאות קומבינציה בפרט. עליו להיות מומחה בעסקאות אלה, להכיר את החוזים, החוקים והתקדימים בנושא. חפשו עורך דין שיודע לנסח ולערוך חוזים של עסקאות קומבינציה ומסוגל לתת ליווי מקצועי מרגע תחילת העסקה ועד שלב מסירת הנכסים החדשים לרוכשים.
מחבר המאמר

עו"ד חיים פרטוש בפייסבוק | עו"ד חיים פרטוש פסק דין | מייל אישי: [email protected]

למידע נוסף
בעל הנכס מקבל מכתב אזהרה

מכתב התראה לפני תביעה

פרקטיקה מוכרת מאוד בעולם עריכת הדין, בתחום המשפט האזרחי והמסחרי, היא שליחה של מכתב התראה לפני תביעה, כהדלקת נורה אדומה, בטרם יחל הליך משפטי. אין

קרא עוד »
עורך דין מיסוי מקרקעין

עורך דין מיסוי מקרקעין

עסקאות נדל"ן כוללות העברת סכומי כסף גדולים מצד לצד לכן, מומלץ מאוד לבצע תכנון מראש של כל הפרמטרים הקשורים לעסקה המכר הממשמשת ובאה. אחד הפרמטרים

קרא עוד »
הבנת חוקיות הסכם המכירה

הבנת חוקיות הסכם המכירה

חוק המקרקעין בשילוב חוק החוזים מספקים הבהרה אודות הדרישות הבסיסיות, לכתיבה ועריכה של הסכמי מכר. הדרישה המרכזית עוסקת בכך שהסכם מכר חייב להיות בכתב בלבד,

קרא עוד »
מהם דיני התמ_א

מהם דיני התמ"א

תוכנית תמ"א 38 נועדה לאפשר ביצוע של חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. במשך השנים, נכנס לתמונה הממ"ד (חדר ביטחון דרתי ממוגן), שגם אותו בונים במהלך

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader