תפריט

עורך דין צוואה מחיר

מעוניינים לכתוב צוואה אך לא יודעים איך להתחיל? מתכננים לפנות לעורך דין המתמחה בתחום ורוצים להעריך תחילה את עלות השירות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על שאלות אלו ואחרות במאמר מקיף זה, אשר יעסוק במחיר של עורך דין צוואות וירושות. המשיכו לקרוא ומצאו את כל המידע הדרוש על עבודתו של עורך דין צוואות וירושות.

 

מהי צוואה

לפני שנצלול אל עבודתו של עורך דין צוואות וירושות, נערוך תחילה יישור קו תמציתי וחשוב בנוגע למהות הצוואה ותכליתה. צוואה היא מסמך בעל תוקף משפטי, אשר מסדיר את חלוקת הרכוש של אדם לאחר מותו. החוק הישראלי קובע כי לא ניתן לקבוע מה יקרה ברכוש שלנו לאחר המוות, אלא באמצעות צוואה.

צוואה תיערך על ידי האדם עצמו בלבד ולא על ידי אחרים. אין לקבוע בצוואה כי אדם אחר יחליט על חלוקת הכסף, אלא על המצווה עצמו להורות כיצד יחולק רכושו. את הכתוב בצוואה, ככל שהיא נערכה כדין, יש לכבד.

לא כולם כותבים צוואות. למעשה, רובה של האוכלוסייה כלל לא כותבת צוואה. במקרים בהם לא נכתבה צוואה, רכושו של המנוח יחולק לפי כללי ברירת המחדל הקבועים בחוק הירושה. חוק הירושה קובע כללי חלוקה סדורים אשר על פיהם יתחלק עזבונו של אדם שלא כתב ירושה קודם למותו.

קיימות ארבע דרכים לערוך צוואה – בכתב יד, בעדים, בפני רשות משפטית או בעל פה. לכל אחת מהדרכים כללים ודרישות באשר לאופן עריכת הצוואה. על המצווה לעמוד בדרישות אלו באופן מלא, שאם לא כן צפויים להתעורר סכסוכים ומחלוקות סביב הצוואה שיותיר אחריו. עמידה קפדנית בדרישות הדין תיצור את הוודאות המשפטית הרצויה.

 

למה לכתוב צוואה

חוק הירושה קובע כללי חלוקה הגיוניים וסבירים לכסף שלנו אחרי 120. כך, למשל, קובע החוק כי בת זוגו של אדם תירש מחצית מרכושו, ילדיו יתחלקו באופן שווה ביתרת הירושה ואם אחד מהילדים נפטר חלילה, ילדיו יתחלקו באופן שווה בחלקו של אביהם. מדוע, אם כן, רצוי בכל זאת לכתוב צוואה?

לשאלה זו תשובות רבות ומשכנעות. ראשית, ישנם מקרים בהם הוראות הדין לא נותנות מענה ברור מספיק. לשם הדוגמה, במצבים בהם קיימים חצאי אחים, עלולות להתעורר מחלוקות באשר לפרשנות הנכונה של הדין. המוריש ירצה להימנע ממחלוקות סביב הירושה שלו ועל כן יכתוב צוואה לפני המוות.

זאת ועוד, כללי חוק הירושה קובעים מנגנון של חלוקה שווה, אך לא מחלקים כמובן את רכושו של אדם באופן ספציפי לילדיו. ייתכן שאדם מסוים יהיה מעוניין להוריש את העסק שלו לבן אחד שלו בעל חוש עסקי מפותח, ואת דירתו לבן אחר שלא הצליח לקנות דירה מעולם. כדי לקבוע חלוקה שכזו, על האדם לכתוב צוואה.

לבסוף, קיימים לא מעט מקרים בהם מורישים אינם חפצים בחלוקה שוויונית. המוריש ירצה להעניק חלק גדול יותר בירושה לבת שטיפלה בו בשנותיו האחרונות, לבן של השכנים שהגיע לבקר בכל יום שישי או אפילו למוסד ציבורי שהיה משמעותי עבורו. כדי לסתות באופן שכזה מכללי חוק הירושה, אין מוצא אלא לכתוב צוואה.

אם כן, קיימות סיבות רבות ומגוונות מדוע לכתוב צוואה. אנו התמקדנו ב-3 סיבות, שזוהי תמציתן:

  1. יצירת וודאות משפטי
  2. הקצאה יעילה של הרכוש
  3. העדפות בחלוקת הירושה

 

תפקידו של עורך דין צוואות וירושות

כעת, לאחר שהבנו מהי צוואה ומדוע עורכים אותה, נוכל לצלול אל עבודתו של עו"ד לענייני צוואות וירושות ואף ללמוד על עורך דין צוואה מחיר. עורך דין לענייני צוואות וירושות מתעסק במגוון תחומים. אלו הם המרכזיים שבהם:

  1. עריכת צוואות: עורך דין לענייני צוואות וירושות עוזר ללקוחות לקבוע במדויק ובצורה חוקית איך רכושם יחולק לאחר מותם. תחום זה כולל גם עריכת צוואות מורכבות עם תנאים מיוחדים, הוראות מדויקות לגבי נכסים מסוימים, וכן הסדרים לניהול עסק או נכסים אחרים. עורך הדין ישמש כמומחה תוכן אשר מכיר את מערכת הדינים הרלוונטית ויבטיח שהצוואה תעמוד בכל דרישות החוק.
  2. הסכמים בין יורשים: לפעמים, יורשים מעדיפים להגיע להסכמה ביניהם לגבי אופן חלוקת הירושה בפועל. היורשים לא ירצו לחלק את כל הרכוש שווה בשווה, אלא לדאוג להקצאה יעילה של הרכוש. עורך דין לענייני צוואות וירושות יסייע בניהול המשא והמתן בין היורשים, ינסח את ההסכמים, ויוודא שהם עומדים בכל הדרישות המשפטיות.
  3. ליטיגציה והתדיינות על צוואות: במקרים של מחלוקת על צוואה, עורך דין בתחום זה יוכל לייצג את הלקוח בבית המשפט, להגיש התנגדויות, או להגן על צוואה קיימת. עורכי דין לצוואות וירושות מיומנים בניהול משפטים מורכבים ובניהול משא ומתן משפטי.
  4. טיפול במקרקעין: עורך דין מקרקעין המתמחה גם בדיני צוואות וירושות יטפל אף בכלל עסקי המקרקעין של המנוח וידאג לרישום הנכסים על שם היורשים. זו עבודה המצריכה מומחיות אולטרה דיסציפלינרית בין מחלקת המקרקעין לבין מחלקת הצוואות והירושות, אך שירות זה הינו מהמשמעותיים שמציע עו"ד בתחום.

 

עורך דין צוואה מחיר – עלות התלויה במורכבות

המחירים עבור שירותי עורך דין נעים בטווח רחב, וזאת בהתאם למספר גורמים:

  • מורכבות התיק: צוואה פשוטה עשויה לעלות מעט יחסית, בעוד שצוואה עם מספר רב של נכסים, יורשים, או תנאים מיוחדים תדרוש עבודה רבה יותר ותהיה יקרה יותר.
  • מוניטין וניסיון של עורך הדין: עורכי דין עם מוניטין גבוה וניסיון רב עשויים לגבות סכומי כסף משמעותיים יותר, אך יש לזכור שהם גם מביאים עימם ידע עשיר ויכולת להתמודד עם מקרים מורכבים באופן יעיל.
  • משך ההליך: התדיינות בבית משפט בענייני צוואות וירושות עלולה לארוך זמן רב, אף מעבר למצופה בתחילתו של ההליך. הליך ארוך יותר, על פי רוב, משמעותו תיק יקר יותר.

ככלל, עלות של עריכת צוואה עומדת על אלפי שקלים בודדים בלבד. אולם צוואה מורכבת, הכוללת תנאים רבים וסעיפים מסובכים, תתייקר והמחיר יוכל לטפס. העלות של ניהול הליכים משפטיים ורישום בטאבו גבוהה יותר באופן ניכר ונעה בין אלפי שקלים בתיקים פשוטים, למאות אלפים וגם מעבר לכך בתחומים מורכבים יותר.

 

טיפים לבחירת עורך דין מתאים

בחירת עורך דין היא תהליך קריטי שדורש שקול דעת ועבודת רקע רלוונטית. קחו בחשבון את הדברים הבאים:

  1. המלצות וביקורות: חפשו המלצות מלקוחות קודמים, ביקורות באינטרנט, והמלצות ממקצוענים אחרים. ניסיון חיובי של אחרים יכול להוות אינדיקציה טובה למקצועיות ולאמינות.
  2. רושם אישי: קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות עם עורך הדין. פגישת הייעוץ תאפשר לכם להבין את יכולותיו, גישתו לתיק שלכם, ואף את היחס האישי שהוא מעניק ומידת החיבור הכללית שלכם אליו.
  3. התמחות וניסיון: וודאו שעורך הדין מתמחה בדיני צוואות וירושות ושיש לו ניסיון רלוונטי בתיקים דומים לאלו שלכם.
  4. מומחיות רחבה: שאפו לבחור בעורך דין בעל התמחות רחבה בעניין צוואות וירושות, וכן בנושאים הכרוכים לנושא זה. כך, תוכלו ליהנות מעורך דין שהוא One Stop Shop ולא תצטרכו לכתת רגליכם בין מספר עורכי דין.

 

משרד עורכי דין חיים פרטוש: המומחים שלכם בצוואות וירושות

מעוניינים לערוך צוואה? רוצים להבטיח שירות איכותי במחיר מנצח? פנו אל משרד עו"ד חיים פרטוש לקבלת שירות מהשורה הראשונה בתחום הצוואות והירושות, ובמחיר ריאלי וענייני. עו"ד חיים פרטוש מתמחה בדיני מקרקעין ובדיני צוואות וירושות והוא ישמח לעמוד לרשותכם בכל הנוגע לתחום. משרדו של עו"ד פרטוש הוא One Stop Shop. קבעו פגישה במשרד ודעו כי יש לכם כתובת לכלל הנושאים המשפטיים שלכם בתחום.

 

 

עורך דין צוואה מחיר
עורך דין צוואה מחיר

שאלות ותשובות:

מחיר של אלפי שקלים בודדים עד עשרת אלפים שקלים לכל היותר נחשב לסביר ולמשתלם לצורך עריכת צוואה. מחירו של עורך הדין מורכב ממספר גורמים, ובהם מורכבות התיק, ניסיון וותק של עורך הדין עצמו ומשך ההליך המשפטי.
לרובנו המוחלט ישנה נטייה לבחור במחיר הזול ביותר שמציעים לנו. נטייה זו שגויה, כמובן, במקום בו אנו מחפשים שירותים משורה הראשונה שיבטיחו את האינטרס המשפטי שלנו. מצד שני, מחיר יקר לא מעיד בהכרח על איכות טובה. אם כן, יש לבחור עורך דין צוואה לא לפי המחיר אלא לפי איכות השירות.
ישנם ארבעה פרמטרים עיקריים לבחירת עורך דין צוואת וירושות: מומחיות משפטית, יחסי אנוש, המלצות וביקורות של אחרים ויעילות בעבודה. פעלו לאור עקרונות אלו והגיעו לכדי מיצוי הבחירה שלכם.
קיימות ארבע דרכים לערוך צוואה – בכתב יד, בעדים, בפני רשות משפטית או בעל פה. לכל אחת מהדרכים כללים ודרישות באשר לאופן עריכת הצוואה. על המצווה לעמוד בדרישות אלו באופן מלא, שאם לא כן צפויים להתעורר סכסוכים ומחלוקות סביב הצוואה שיותיר אחריו. עמידה קפדנית בדרישות הדין תיצור את הוודאות המשפטית הרצויה.
מחבר המאמר

עו"ד חיים פרטוש בפייסבוק | עו"ד חיים פרטוש פסק דין | מייל אישי: [email protected]

למידע נוסף
בעל הנכס מקבל מכתב אזהרה

מכתב התראה לפני תביעה

פרקטיקה מוכרת מאוד בעולם עריכת הדין, בתחום המשפט האזרחי והמסחרי, היא שליחה של מכתב התראה לפני תביעה, כהדלקת נורה אדומה, בטרם יחל הליך משפטי. אין

קרא עוד »
עורך דין מיסוי מקרקעין

עורך דין מיסוי מקרקעין

עסקאות נדל"ן כוללות העברת סכומי כסף גדולים מצד לצד לכן, מומלץ מאוד לבצע תכנון מראש של כל הפרמטרים הקשורים לעסקה המכר הממשמשת ובאה. אחד הפרמטרים

קרא עוד »
הבנת חוקיות הסכם המכירה

הבנת חוקיות הסכם המכירה

חוק המקרקעין בשילוב חוק החוזים מספקים הבהרה אודות הדרישות הבסיסיות, לכתיבה ועריכה של הסכמי מכר. הדרישה המרכזית עוסקת בכך שהסכם מכר חייב להיות בכתב בלבד,

קרא עוד »
מהם דיני התמ_א

מהם דיני התמ"א

תוכנית תמ"א 38 נועדה לאפשר ביצוע של חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. במשך השנים, נכנס לתמונה הממ"ד (חדר ביטחון דרתי ממוגן), שגם אותו בונים במהלך

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader