תפריט

שכר טרחה עורך דין קניית דירה

אנחנו עם מעט מוזר, תודו. כל זוג צעיר, דקה אחרי החתונה, מתחיל את המרוץ לדירה ותוך כדי, המחשבות על ילדים ומשפחה בסלון, גם הן מתחילות להתרוצץ בראש. כל אלה ממש מנהלים אותנו ומחליטים עבורנו כיצד הדברים יקרו ובעיקר מתי. בעקבות מחירי השכירות הגבוהים, מרבית הזוגות מחפשים לרכוש דירה למרות מחירי הדירות החדשות, הגבוהים גם כן. בנוסף, בתרבות הישראלית מקובעת תפישת העולם שלכל אדם, בטח לכל זוג, חייבת להיות דירת מגורים ולכן, הביקוש לדיור ממשיך להיות גבוה ועורכי הדין המתמחים במקרקעין, עובדים מסביב לשעון.

 

עורך דין מקרקעין – נא לא להתפשר

לפני שאתם יוצאים לדרך ומתחילים את המרוץ שלכם אחר רכישת דירת החלומות, צאו לחפש את עורך דין המקרקעין שילווה אתכם בתהליך, מתחילתו ועד סופו המוצלח. עורך דין חיים פרטוש, המתמחה במקרקעין ובכל הקשור למיסוי מקרקעין, הוא אופציה מעולה. עורך דין פרטוש ילווה אתכם באופן אישי, לכל אורך הדרך, עד שייחתם הסכם מכר מיטיב. גם לאחר שתקבלו את הדירה ותכנסו לגור בה, יהיה עורך דין פרטוש זמין עבורכם בכדי לתת מענה מקצועי לכל בעיה או פעולה שיעלו לפתע. עורך דין מקרקעין המלווה עסקה של רכישת דירה, מספק סל שירותים מגוון וחשוב מאין כמותו. סל השירותים כולל: עריכת הסכם מכר או מעבר מוקפד על הסכם מכר המתקבל על ידי קבלן, רישום הנכס החדש בטאבו על שמכם, סילוק הערות אזהרה, ביטול שעבודים ועיקולים הרשומים על הנכס, אימות זהותו של המוכר במידה ומדובר בדירה מיד שנייה, בדיקת מצב הנכס (כשמדובר בדירה מיד שנייה), בחינה של היעדר חריגות בנייה ועוד.

 

שכר טרחה עורך דין קניית דירה – מה המחיר?

באופן כללי, מקובל ששכר הטרחה של עורך דין קניית דירה יהיה בשיעור של 0.5% משווי העסקה. כלומר, אם אתם עומדים לרכוש דירה במחיר של מיליון שקלים, שכר הטרחה של עורך הדין יהיה 5000 שקלים בתוספת מס ערך מוסף. אל מול ההוצאה הכספית המצוינת להלן, חשוב שתדעו, עורך דין קניית דירה יכול לחסוך לכם הרבה כסף, תוך כדי תהליך הרכישה. עורך דין מיומן ומנוסה, יאסוף באופן מהיר ויעיל את כל המסמכים הנדרשים לביצוע הרכישה, הוא יזמין שמאי מקרקעין שההערכה שלו עשויה להפחית את שווי הנכס, כתוצאה מעניינים הקשורים לבנייה עתידית ושינויים כאלה ואחרים. עורך דין מקרקעין מנוסה ומקצועי, יבצע עבורכם תכנון מס מוקפד שיכול לחסוך אלפי שקלים ויותר מכך. תכנון מס נכון יכול לחסוך הוצאות הן ברכישה בהווה והן, ברכישות מקרקעין עתידיות.

 

בחירת עורך הדין המתאים

מדינת ישראל היא אחת המדינות המובילות, בכל הקשור למספר עורכי הדין ביחס לגודל האוכלוסייה, כאשר בישראל רשומים כשמונים אלף עורכי דין פעילים. אי לכך, נשאלת השאלה, כיצד ניתן להגיע לעורך דין מקצועי, מיומן ואמין שיספק לנו את השירות הטוב והיעיל ביותר. דבר ראשון, עורך הדין חייב להתמחות במקרקעין, אל תתפשרו על עורך דין חבר, שתחום ההתמחות שלו נזיקין למשל, אבל, הוא חבר ויעלה לכם פחות. זאת ועוד, תאמו פגישה עם עורך הדין המיועד ונסו להתרשם, האם מדובר בעורך דין מקצועי שגם מעודכן בכל דבר שקורה, מכיר כל תיקון בחוקי המקרקעין ויש לו עבר עשיר של ניהול עסקאות מוצלחות. חשוב לציין, ישנם עורכי דין המתמחים בתוך תחום המקרקעין, ברכישת נכסים ואחד כזה עשוי להתאים לכם מאוד. חפשו חוות דעת על עורך הדין עליו אתם חושבים, קבלו המלצות מאנשים קרובים שאתם סומכים עליהם ולא פחות חשוב, במידה ואתם רוכשים דירה בהרצליה, חפשו עורך דין שחי ופועל בעיר. עורך דין כזה מכיר את הנכסים בעיר, את הדינמיקה של הענף באזור וכו' (הדבר נכון כמובן, לכל עיר בישראל).

 

חוזה הרכישה – הלב הפועם של העסקה

עסקאות מקרקעין רבות עוסקות ברכישת דירה למגורים. עסקה זו דורשת כתיבה ועריכה של הסכם מכר בין הצדדים, אשר חייב לכלול את כל ההסכמות והתנאים, האמורים להביא לכדי כך שהעסקה תתבצע על הצד הטוב ביותר עבור שני הצדדים. עורך הדין שלכם, ידאג שבהסכם המכר יופיעו סעיפים שהנם קריטיים עבורכם כרוכשים כגון: הצהרות של מוכר הנכס הכוללות הצהרה על הזכויות בנכס ורצון המוכר להעבירן לרוכשים, בצורה הגונה ותקינה, הן מבחינה קניינית והן, מבחינה פיזית. אתם תצהירו על רצונכם בקבלת הזכויות בנכס, על כך שבדקתם אותו והוא ראוי מבחינתכם ועוד. בהצלחה.

 

שכר טרחה עורך דין קניית דירה
שכר טרחה עורך דין קניית דירה

שאלות ותשובות:

עריכת הסכם מכר או מעבר מוקפד על הסכם מכר המתקבל על ידי קבלן, רישום הנכס החדש בטאבו על שמכם, סילוק הערות אזהרה, ביטול שעבודים ועיקולים הרשומים על הנכס, אימות זהותו של המוכר במידה ומדובר בדירה מיד שנייה, בדיקת מצב הנכס (כשמדובר בדירה מיד שנייה), בחינה של היעדר חריגות בנייה ועוד.
באופן כללי, מקובל ששכר הטרחה של עורך דין קניית דירה יהיה בשיעור של 0.5% משווי העסקה. כלומר, אם אתם עומדים לרכוש דירה במחיר של מיליון שקלים, שכר הטרחה של עורך הדין יהיה 5000 שקלים בתוספת מס ערך מוסף.
עורך דין קניית דירה יכול לחסוך לכם הרבה כסף, תוך כדי תהליך הרכישה. עורך דין מיומן ומנוסה, יאסוף באופן מהיר ויעיל את כל המסמכים הנדרשים לביצוע הרכישה, הוא יזמין שמאי מקרקעין שההערכה שלו עשויה להפחית את שווי הנכס, כתוצאה מעניינים הקשורים לבנייה עתידית ושינויים כאלה ואחרים. עורך דין מקרקעין מנוסה ומקצועי, יבצע עבורכם תכנון מס מוקפד שיכול לחסוך אלפי שקלים ויותר מכך.
עורך הדין חייב להתמחות במקרקעין, אל תתפשרו על עורך דין חבר, שתחום ההתמחות שלו נזיקין למשל, אבל, הוא חבר ויעלה לכם פחות. בנוסף, תאמו פגישה עם עורך הדין המיועד ונסו להתרשם, האם מדובר בעורך דין מקצועי שגם מעודכן בכל דבר שקורה, מכיר כל תיקון בחוקי המקרקעין ויש לו עבר עשיר של ניהול עסקאות מוצלחות.
מחבר המאמר

עו"ד חיים פרטוש בפייסבוק | עו"ד חיים פרטוש פסק דין | מייל אישי: [email protected]

למידע נוסף
בעל הנכס מקבל מכתב אזהרה

מכתב התראה לפני תביעה

פרקטיקה מוכרת מאוד בעולם עריכת הדין, בתחום המשפט האזרחי והמסחרי, היא שליחה של מכתב התראה לפני תביעה, כהדלקת נורה אדומה, בטרם יחל הליך משפטי. אין

קרא עוד »
עורך דין מיסוי מקרקעין

עורך דין מיסוי מקרקעין

עסקאות נדל"ן כוללות העברת סכומי כסף גדולים מצד לצד לכן, מומלץ מאוד לבצע תכנון מראש של כל הפרמטרים הקשורים לעסקה המכר הממשמשת ובאה. אחד הפרמטרים

קרא עוד »
הבנת חוקיות הסכם המכירה

הבנת חוקיות הסכם המכירה

חוק המקרקעין בשילוב חוק החוזים מספקים הבהרה אודות הדרישות הבסיסיות, לכתיבה ועריכה של הסכמי מכר. הדרישה המרכזית עוסקת בכך שהסכם מכר חייב להיות בכתב בלבד,

קרא עוד »
מהם דיני התמ_א

מהם דיני התמ"א

תוכנית תמ"א 38 נועדה לאפשר ביצוע של חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. במשך השנים, נכנס לתמונה הממ"ד (חדר ביטחון דרתי ממוגן), שגם אותו בונים במהלך

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader